آموزش کسب و کار اینترنتی

آموزش ساخت سایت به صورت حرفه ای از 0 تا 100

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵ ق.ظ

ایجاد یک دوره آنلاین برای مشتریان ، کارمندان و شرکای کانال خود برای استفاده از چندین متخصص در فناوری اطلاعات ، توسعه نرم افزار و طراحی دستورالعمل استفاده می شود.

 

خوشبختانه ، ابزارهای امروزی این کار را بسیار ساده تر می کنند. تمام مراحل مشابه ممکن است درگیر باشد ، از جمله تولید محتوا ، مدیریت پروژه و آزمایش آزمایشی ، اما ابزارهای جدید آنها را برای انجام دادن بسیار ناامیدکننده می کند.

 

با این وجود ، اگر در مورد چگونگی شروع کار با ایجاد دوره های آنلاین مطمئن نیستید ، ممکن است کمی احساس ترس کنید. ناامید نشو به طور معمول ، بیشتر وقت شما در مراحل قبل از برنامه ریزی قرار می گیرد  ساخت سایت - انتخاب محتوا ، داستان نویسی ، طراحی ظاهر و احساس دستورالعمل - و همچنین تولید و برنامه نویسی واقعی دوره ها. آن وظایف را به درستی و به سرعت انجام دهید و یک برنامه آموزشی مقیاس پذیر را در هیچ زمان و در هر زمان انجام دهید.

 

در اینجا پنج مرحله آسان برای پیگیری برای ایجاد دوره آنلاین ارائه شده است. در Northpass ، ما این را راهنمای مبتدی برای ایجاد یک برنامه آموزش آنلاین می نامیم زیرا این امکان را به شما می دهد تا یک دوره آنلاین ایجاد کنید و آن را در چه زمانی و جایی که زبان آموزان به آن احتیاج دارید تحویل دهید. این یک فرایند تکرار شونده است که به شما توصیه می کند شروع به کار کوچک (با یک دوره) کنید ، از روند کار و مشارکت فراگیران خود بیاموزید و برنامه آموزشی خود را بر اساس بازخوردی که از زبان آموزان هدف دریافت می کنید تنظیم و بهبود دهید.

مرحله 1: چگونه سایت بسازیم؟
rachael-gorjestani-282049-min.jpg

در این برنامه ریزی جاسازی شده ، درک عمیقی از مشتریان و مخاطبان شما بدست می آید. به این فکر کنید که برای چه کسانی این آموزش را ایجاد می کنید. جمعیت آنها چیست؟ آنها به چه اهمیتی می دهند؟ چه اصطلاحات یا اصطلاحاتی را نمی فهمید؟ چگونه آنها دوست دارند یاد بگیرند؟ چه چیزی دوست دارند یاد بگیرند؟ پس از پاسخ به این سؤالات ، پایه و اساس خوبی برای شخصیت یادگیرنده خود خواهید داشت.

 

در مرحله بعدی ، هدف از اولین دوره آنلاین خود را مشخص کنید: آیا این امر است که به زبان آموزان یک برنامه یا مهارت فنی خاص آموزش دهید؟ یا آیا این به آنها کمک می کند تا در صنعت خود متخصص تر عمل کنند؟ آیا هدف از ایجاد یک دوره آموزشی کوتاه دیجیتال برای ارتقاء برند و خدمات شماست؟ آیا این برنامه یک دوره یک مرحله ای است یا یک سری مسیرهای یادگیری؟

 

هدف از دوره آنلاین شما همچنین باید به شما در تعریف متریک تجاری که می خواهید با آموزش خود تأثیر بگذارد کمک کند. به طور سنتی ، مدیران آموزش ، طراحان آموزش و متخصصان L&D پاسخگوی اهداف تجاری نیستند ، بلکه صرفاً برای ایجاد و ارائه مطالب یادگیری هستند. با این حال ، هیچ راهی بهتر برای نشان دادن ارزش و ROI یک برنامه آموزشی از تأثیرگذاری بر نتایج تجاری وجود ندارد. برای انجام این کار ، شما باید ابتدا با ایجاد معیارهای تجاری که می خواهید در این مرحله تأثیر بگذارید ، شروع کنید. به عنوان مثال ، یک معیار تجاری که می تواند تحت تأثیر آموزش باشد ممکن است نمرات خالص تبلیغ کننده (NPS) باشد. ما در این مثال به جلو حرکت خواهیم کرد.

 

شما می توانید متریک کسب و کار را که می خواهید تأثیر بگذارید می دانید. حال از خود بپرسید که چگونه آموزش به شما امکان می دهد تا آن هدف تجاری را انجام دهید. پاسخ شما به این سؤال هدف آموزشی شما خواهد بود - دلیل سطح بالا دلیل اینکه چرا شما می خواهید زبان آموزان دوره آنلاین را کامل کنند. با استفاده از مثال بهبود NPS ، هدف آموزشی شما ممکن است این باشد که به مشتریان خدمات ما دانش بیشتری در پشتیبانی از مشتریان خود ببخشند. از این گذشته ، هرچه مشتری بیشتر احساس حمایت کند ، بازخورد آنها از خدمات مشتری شرکت شما بهتر خواهد بود.

 

در آخر ، شما باید اهداف یادگیری را برای اولین دوره آنلاین خود تعیین کنید. یعنی پس از اتمام موفقیت آمیز دوره ، فراگیران شما چه کاری می توانند انجام دهند؟ در حالت ایده آل ، کلیه اهداف یادگیری باید عملی باشند ، مانند "پاسخ های خدمات به مشتریان قادر به پاسخگویی موفقیت آمیز به 20 سؤال متداول توسط مشتریان خواهند بود."

 

اجازه دهید در این قدم اول به سه موردی بپردازید که باید آنها را تعریف کنید.

 

هدف کسب و کار (به عنوان مثال ، نمرات خالص تبلیغ کننده را 10٪ بهبود بخشید)
هدف آموزش (به عنوان مثال ، درمورد پشتیبانی از دانش مشتری بیشتر مطلع شوید)
اهداف یادگیری (به عنوان مثال ، Reps قادر خواهد بود به 20 سؤال مشتری بیشترین پاسخ دهد)
مرحله 2: دوره آنلاین خود را تشریح کنید
kari-shea-272383.jpg

اکنون می دانید که چرا برنامه آموزش آنلاین را ایجاد می کنید ، چگونه می تواند بر کسب و کار و اهداف اولین دوره آنلاین خود تأثیر بگذارد. در مرحله 2 ، شما از اهداف یادگیری برای ایجاد یک طرح کلی برای اولین دوره خود استفاده خواهید کرد. این می تواند به سادگی به عنوان یک طرح موضعی با گلوله یا به عنوان یک صفحه داستانی (یا هر دو) مفصل باشد.

 

در اینجا مثالی از یک طرح موضعی آورده شده است.
 

الگوی رئوس موضوعی

مثال طرح کلی موضعی


با مشتریان ما آشنا می شویم
جمعیتی
سابقه ی حرفه ای
اهداف با محصول ما
پاسخ به سؤالات مربوط به محصول
سوالات مربوط به محصول
گزارش اشکالات
پاسخ به بازخورد
ارائه بهترین روشها
سوار شدن به مشتریان جدید
درگیر نگه داشتن مشتریان
استفاده از ادغام درایور
 

در مثال بالا ، مباحث اصلی به عنوان پوشه ها خدمت می کنند ، در حالی که خرده موضوعات موضوعات خطی هستند که شما به فعالیت ها و مطالب یادگیری تبدیل می شوید. وقتی این طرح را ایجاد می کنید ، اطمینان حاصل کنید که مطالب به اهداف یادگیری که در مرحله 1 ایجاد کرده اید ، پیوند دارند.

 

برای برخی ، طرح موضعی ممکن است در مستند سازی و انتقال برنامه درسی دوره به تیم قبل از غوطه ور شدن در توسعه محتوا کافی باشد (مرحله 3). برخی دیگر ممکن است از ایجاد یک صفحه داستانی دقیق ، ارزش اضافی پیدا کنند. به عنوان مثال ، اگر با تیمی از طراحان دیگر کار می کنید ، یا با برنامه نویسانی که برای پروسه ایجاد دوره آنلاین خود به یک نقشه راه نیاز دارند ، می پردازید.

 

آنلاین-البته-داستانی

 

صفحه داستانی مرور کلی از همه عناصر در دوره آنلاین شما ، از ابتدا تا انتها است. این می تواند شامل متن ، صدا ، نمایش اسلاید ، درسهایی که در صفحه ها و فیلم های زبان آموزان ظاهر می شود باشد. تخته های داستان می توانند به همان اندازه که شما به آنها نیاز دارید پیچیده یا ساده باشند. می توانید یک طرح کلی ساده با مداد و کاغذ ایجاد کنید ، یا می توانید اسلایدهای پیچیده PowerPoint ایجاد کنید. ابزار تألیف محتوای شما همچنین ممکن است دارای قابلیت های داستانی است که در آن ساخته شده است.

 

روش های زیادی برای کمک به داستان فیلم برای کمک به ایجاد دوره آنلاین وجود دارد ، اما در اینجا یک راهنمای اصلی وجود دارد:

 

یک طرح کلی ایجاد کنید. این مرحله قبلاً توضیح داده شده بود. اگر از قبل طرح کلی موضعی را ایجاد کرده اید ، در ساخت صفحه داستانی خود از بازی جلوتر هستید. تنها موردی که شما باید به طرح کلی اضافه کنید ، اعداد مربوط به هر زیرگروه است ، که به شما کمک می کند تا به راحتی صفحات صفحه داستانی را به طرح موضعی ترسیم کنید. بیایید از مثال طرح کلی از بالا استفاده کنیم:

 

اگر تصویری روشنی از انواع رسانه ها و دارایی های خود برای توسعه محتوای خود دارید ، می توانید با استفاده از مراحل ذکر شده در زیر ، صفحات صفحه داستانی خود را ایجاد کنید. با این حال ، اگر شما مطمئن نیستید یا هنوز تصمیم می گیرید ، به مرحله 3 بروید تا بهتر بگویید از محتوا و انواع فعالیتهایی که ممکن است بخواهید قبل از حرکت با ایجاد صفحه داستانی بگنجانید. در هر صورت ، همیشه می توانید صفحه داستانی خود را در طول راه به روز کنید - فقط مطمئن شوید که تیم شما قبل از انجام هماهنگی در همه تغییرات است.

 

بصری بگیرید. برای ایجاد یک صفحه داستانی ، طرح کلی خود را برای ترسیم یا ترسیم طرح کلیه صفحه در دوره آنلاین خود استفاده کنید. سعی کنید جایی که متن ، تصاویر ، فیلم و غیره روی صفحه نمایش داده شود را تصور کنید.

 

آنچه در مناطق بصری با کلمات وجود دارد را توصیف کنید ، آن را ترسیم کنید یا نام پرونده ای را که استفاده می کنید درج کنید. اگر بخشی از صفحه نمایش داده شده برای تعامل را دارید ، تعاملاتی را که در آنجا انجام می شود شرح دهید. نمونه ای از صفحه داستانی در زیر آورده شده است.

 

در این مرحله از فرآیند ، مدیریت پروژه به مرحله اجرا گذاشته می شود. یک زمان بندی آزمایشی برای زمان انجام کارهای خاص ایجاد کنید. اگرچه نقاط عطف به دلایل متعددی به ناچار به تأخیر می افتند ، یک برنامه باعث می شود تیم متمرکز بر آنچه باید انجام شود متمرکز شود.

مرحله 3: محتوای دوره آنلاین خود را بسازید
stefan-stefancik-257625-min.jpg

بخش عمده کار در این مرحله انجام می شود که در آن محتوای دوره را تهیه می کنید. حتی در این صورت ، این روند نیاز به وقت گیر ندارد. با فکر کردن در مورد آنچه محتوا را قبلاً ایجاد کرده اید شروع کنید - خواه اینها ارائه های پاورپوینت ، کتابچه راهنمای آموزش کپی یا دیجیتالی ، فیلم ها (وبینارهای از پیش ضبط شده یا نمایشی محصول) یا مقاله های پشتیبانی باشند. آن قطعات را به روشی منسجم ترتیب دهید. بنابراین شما بیش از حد از پرونده هایی که می تواند منجر به حواس پرتی شود ناراحت نیستید ، فقط آن دسته از مواد را انتخاب کنید که ارتباط مستقیمی با اهداف یادگیری شما تعریف کرده باشند.

 

اکنون که می دانید چه محتوایی از قبل موجود است ، می توانید تعیین کنید که چه محتوا را برای به روزرسانی ، سازگاری یا توسعه از ابتدا لازم دارید. در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای موثر و جذاب دروس آنلاین ارائه شده است.

 

ایجاد زبان آموزان فعال اگر در ایجاد دوره های آنلاین تازه وارد هستید ، طبقه بندی Bloom را به عنوان روشی برای متعادل کردن فعالیت های دوره خود در نظر بگیرید و در عین حال گروه متنوعی از سبک های یادگیری را نیز با یک برنامه درسی همه جانبه درگیر کنید. آموزگاران سنتی از اواخر دهه 1940 استفاده می کردند تاکسونومی بلوم.

 

شکوفه های طبقه بندی

در طبقه بندی ، زبان آموزان در لایه پایه یا مرحله "به یاد داشته باشید" شروع می کنند و به محض تسلط بر محتوا در لایه های پیچیده تر کار می کنند. در حالی که لایه پایه پایین ترین سطح یادگیری محسوب می شود ، هیچ دانش آموزی دیگری نمی تواند رخ دهد تا زمانی که دانش آموز دانش لازم را بدست آورد که در آنجا کسب کند.

 

گرافیک در حال حاضر شامل چند فعالیت پیشنهادی است که به تجربه یادگیری آنلاین اعمال می شود ، اما فعالیت های بسیار بیشتری در آنجا وجود دارد. احتمالاً چندین مورد از آنها را از طریق تحقیقات فردی ، از طریق پیشنهادات یادگیرنده یا حتی تصادفی کشف خواهید کرد.

 

اگر از Bloom به عنوان چارچوبی برای ایجاد دوره آنلاین استفاده می کنید ، شایان ذکر است که همه چیز در ستون تجربه یادگیری به جای غیرفعال فعال است. زبان آموزان برای یادگیری باید کاری انجام دهند. کافی نیست فقط ده ها فیلم از خودتان را که در حال صحبت در دوربین هستید ضبط کنید ، مگر اینکه به زبان آموزان فرصتی دهید که محتواهایی را که در مورد آنها یاد می گیرید استفاده کنند - که باید به خوبی با اهداف یادگیری عملی که در مرحله 1 بیان کردید هماهنگ شود.

تقویت تعامل

 

عناصر تعاملی یک روش عالی برای تبدیل یادگیرندگان منفعل به یادگیرندگان فعال است. عناصری از قبیل شبیه سازی ها ، بازی ها ، تابلوهای گفتگو ، نظرسنجی ها یا آزمونها به مشارکت یادگیرندگان کمک می کند. بگذارید عمیق تر به برخی از استراتژی های محتوا بپردازیم که تعامل را در پی دارد.

 

دوره های آنلاین-تعاملی-عناصر

بازی ها

بازی ها راهی عالی برای درگیر کردن زبان آموزان به صورت آنلاین هستند. این روش اغلب به عنوان gamification (گیمیفیشن) گفته می شود. بسته به موضوع شما و جمعیتی مخاطبان یادگیرنده خود ، می توانید تصمیم بگیرید که برای ایجاد بازی های آنلاین به کجا می روید. پس از درک اینکه چه چیزی باعث یادگیری دانش آموزان می شود ، برای شروع کار این مناطق را در زیر مشاهده کنید.

 

شبیه سازی ها همچنین می تواند نوعی بازی باشد. می توانید زبان آموزان را با سناریو ارائه کرده و چندین گزینه پاسخگویی ممکن ارائه دهید. از آنها بخواهید در یک تالار گفتگو درباره اوضاع صحبت کنند ، سپس به پاسخی که بیشترین پشتیبانی را داده اند رأی دهند. در هفته بعد ، وضعیتی را ایجاد کنید که براساس تصمیمی که هفته گذشته گرفته شده است ، بنا کنید.

 

داستانها
با نوآوری مردم با نرخ های نگران کننده ، داستان ها به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کنند. داستانهای شخصی ما همان چیزی است که ما را از دیگران متمایز می کند و ما را رمان می کند. ارتباط این داستانهای جالب و بی نظیر به یاد ماندنی است و تجربیات یادگیری باید به یاد ماندنی باشند.

 

درج داستان در تحویل مطالب شما می تواند درگیری را افزایش دهد. این امر می تواند به همان اندازه معنی دار باشد که از زبان آموزان بخواهیم داستانهایی را که مربوط به مفاهیم آموخته شده است به اشتراک بگذارند. اختصاص تأمل ، درخواست از زبان آموزان برای وبلاگ ، یا ارسال پیام های انجمن که امکان اشتراک گذاری متفاوتی از داستان های شخصی را می دهد ، می تواند راه هایی برای این باشد که زبان آموزان بتوانند از طریق داستان های خود و همچنین از طریق خواندن داستان های همکاران معنا پیدا کنند.

 

طرح
ایجاد یک محیط آنلاین کاربرپسند می تواند به زبان آموزان کمک کند تا به اطلاعاتی به روشی دسترسی پیدا کنند که باعث مصرف بیشتر آن شود. طراحی برنامه درسی دوره آنلاین باید از یک موضوع به موضوع دیگر منتقل شود تا معقول شود و بر پایه ایده های آموخته شده بنا شود.

 

علاوه بر این ، طراحی بصری این دوره اگر نه تنها جذاب به نظر برسد بلکه عملکرد خوبی نیز داشته باشد جذاب تر خواهد بود. یادگیرندگان قرن بیست و یکم بیشتر تحت تأثیر طراحی قرار می گیرند زیرا خلاقیت در تمایز خود اهمیت بیشتری می یابد و فردیت از نظر اجتماعی ارزش بیشتری پیدا می کند.

 

تمام مؤلفه های دوره آنلاین را جمع کنید و اولین پیش نویس را ایجاد کنید. از آنجا که دستگاه های تلفن همراه همه گیر شده اند ، دوره های روی صفحه رایانه لوحی را مشاهده کنید تا یادگیرنده همان تجربهای را که در رایانه شخصی دارد تجربه کند. این یک نقطه از چرخه است که کارشناسان موضوع (SMEs) و طراحان دستورالعمل مطالب را برای پرچم گذاری هرگونه اشتباه یا خطا بررسی می کنند تا از یک جریان مداوم در دستورالعمل اطمینان حاصل کنند.

مرحله 4: زبان آموزان هدف خود را درگیر کنید

اکنون بیش از نیمی از مراحل ایجاد دوره آنلاین هستید و اولین دوره خود را ساخته اید. حالا چگونه می خواهید آن را به زبان آموزان خود تحویل دهید؟ باور کنید یا نه ، دسترسی به دوره شما دقیقاً به همان اندازه است ، اگر مهمتر از خود محتوا نباشد. چرا؟ زیرا اگر زبان آموزان نتوانند به دوره شما دسترسی پیدا کنند ، آنها هرگز محتوای دوره را از ابتدا شروع نمی کنند.

 

بیایید در مورد آنچه منظورمان هنگام گفتن "قابلیت دسترسی" صحبت خواهیم کرد. ما به جریان یادگیری اشاره می کنیم که وقتی یادگیرنده برای اولین بار با این دوره روبرو می شود (ممکن است این یک لینک باشد ، صفحه فرود و غیره) تا جایی که آنها وارد تجربه یادگیری شوند و محتوای دوره را مشاهده کنند. بسته به نحوه ساخت این فرآیند ، می تواند به اندازه یک کلیک از انتها تا یکپارچه باشد ، تا یک اندازه پر از اصطکاک به اندازه چند کلیک بر روی رابط هایی که حرکت در آن دشوار است.

 

چندین روش برای ساده تر کردن دسترسی به دوره آنلاین برای زبان آموزان وجود دارد:

 

لینک دسترسی دوره را به ایمیل ارسال کنید
پیوند را در وب سایت خود قرار دهید
پیوند را در محصولاتی که توسط زبان آموزان استفاده می شود ، بگنجانید
لینک دسترسی دوره را در یک پیام متنی ارسال کنید
از تحویل دوره اطمینان حاصل کنید
پیوند را در یک کانال گپ ارائه دهید (به عنوان مثال ، Slack ، Intercom یا HipChat)
فعال کردن ورود به سیستم (SSO)
 

LMS شما باید به شما امکان دسترسی به فراگیران خود را در هر یک از روشهای ذکر شده در بالا فراهم کند.

 

هنگامی که جریان دسترسی خود را تعیین کردید ، دوره های خود را با گروهی از یادگیرندگان هدف خود خلبانی کنید. فراتر از فقط دسترسی به آنها ، یادتان باشد که برای یادآوری دسترسی به دوره آنلاین ، درگیر شدن با مطالب و انجام آموزش ، اقدام به تنظیم گوشه و کنار کنید. با آنها در انجمن های دوره تعامل برقرار کنید و پشتیبانی خود را در این دوره و از طریق ایمیل ارائه دهید. وقتی مشغول یادگیری فراگیر می شود ، آنچه را که در آن قرار داده اید ، از آن خارج خواهید شد.

مرحله 5: معیارهای نامزدی را اندازه گیری کنید
carlos-muza-84523.jpg

با ورود دانش آموزان به دوره آنلاین ، پیشرفت و مشارکت آنها در این دوره را در داشبورد تحلیلی LMS خود دنبال کنید. بعد از اینکه در این دوره مانور دادند ، در مورد مکان مورد نیاز جهت بازگرداندن بازخورد بخواهید. شاید آنها نیاز به آموزش بیشتری در مورد موضوعی خاص دارند که ممکن است شما از آن غافل شوید یا جایی که حداقل دستورالعمل داده اید.

 

این زبان آموزان نمونه ورودی راجع به جریان برنامه ارائه می دهند. آیا آموزش ساخت وب سایت  منطقی پیشرفت کرده است ، یا اینکه زبان آموزان در نقاط خاصی از برنامه گیر افتاده اند؟ بدست آوردن این بازخورد صادقانه ، شما را قادر می سازد تا قبل از شروع رسمی آن ، برنامه را کامل کنید.

 

اگر در این مرحله اشکالات فنی ظاهر می شوند ، اعضای تیم فن آوری را به آنها اطلاع دهید تا اصلاح شوند. به ظاهر کلی برنامه نیز توجه کنید. آیا از یک نرم افزار لیبل سفید استفاده می کنید و مارک و طراحی شرکت خود را گنجانیده اید؟ اکنون زمان بررسی و اطمینان از دوره آنلاین شما یک تصویر حرفه ای است و خواندن و حرکت به آسانی امکان پذیر است.

 

پس از اولین مرحله اجرا در پنج مرحله ذکر شده در این پست برای ایجاد دوره های آنلاین ، ساخت دوره های آینده آسان تر خواهد شد. شما بینش آموزان هدف و بینش فوق العاده ای بدست می آورید ، چه چیزی برای آنها مهم است و چگونه به بهترین نحو آنها را درگیر نگه دارید. در نتیجه کمک به زبان آموزان در رسیدن به اهداف آموزشی خود ، شما نیز می توانید به اهداف تجاری خود برسید.

 

 اگر به دنبال LMS هستید ، بیشتر از Northpass نگردید. امروز یک نسخه ی نمایشی رزرو کنید و ببینید که Northpass چگونه می تواند به شما کمک کند!

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۲
اکادمی سبز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی