با تخفیفه از پرتخفیفترین سایتها خرید کنید
همینطور که روزها پشت سرهم میگذرد و تکنولوژی بیشتر در زندگی ما رخنه میکند، فرآیند خرید کردن نیز تغییر کرده و کمکم زمانی خواهد رسید که کمتر فروشگاهی در سطح شهر ببینیم. رشد فروشگاههای اینترنتی بهلطف سیستمهای مختلفی که برای ساخت فروشگاه ارائه شده بیشتر از پیش احساس میشود.
با چنین وضعیتی فروشگاهها هم بهدنبال انواع مختلفی ابزار مارکتینگ و تبلیغات از جمله استفاده از کد تخفیف دنیای دیجیتال هستند تا هم فروش خوبی از محصولات داشته باشند و هم اینکه گوی سبقت را از رقبا بگیرند. در این بین هم مشتریان میتوانند خریدی ارزانتر را تجربه کنند.
ما در این مقاله میخواهیم به معرفی تاریخچهای از کوپن تخفیف بپردازیم و ببینیم که استفاده از این روش آیا تاثیری هم در خرید موفقیت آمیز دارد؟ بررسی خواهیم کرد که انواع کد تخفیف چگونه هستند و از کجا میتوانیم به جدیدترین کدها با درصد و مبلغ بالا دسترسی داشته باشیم. در پایان نیز به معرفی سایتی در همین زمینه خواهیم پرداخت.
منظور از کوپن یا کد تخفیف چیست؟
قبل از اینکه ببینیم اصلا کد تخفیف چیست بهتر است نگاهی به تاریخچه آن داشته باشیم. در یکی از روزهای سال ۱۸۸۷ میلادی، آسا کاندلر که موسس کارخانه کوکاکولا بود، در حال فکر کردن روی این موضوع بود که چطور میتواند فروش بیشتری از این نوشابه خاطرهانگیز را داشته باشد؟
بعد از مدتها بالاخره این ایده در ذهن وی شکل گرفت تا در ازای پرداخت ۵ سنت یک کوپن در اختیار افراد قرار گیرد و آنها بتوانند با این قیمت نوشابه خریداری کنند. در حالی که قیمت نوشابه واقعا ۵ سنت نبود؛ بلکه ۴۵ سنت بود.
در این صورت از هر ۹ نفری که این کوپن را داشتند، درواقع اینطور به نظر میآمد که یک نوشابه رایگان از سمت شرکت کوکا کولا به یک آمریکایی داده میشد؛ بدون اینکه اصلا آنها ارتباطی با هم داشته باشند. این موضوع ادامه داشت و نهایتا منجر به این شد که از این اتفاق شروعی برای کد تخفیف یاد شود.
کلمه کوپن نیز از واژهی فرانسوی «کوپر» به معنی «برش» گرفته شده بود. این ایده به مرور به شرکتهای دیگری نیز سرایت کرده و در قالب کوپن ادامه یافت تا اینکه سایتها بهوجود آمدند و بر پایه این ایده سیستمی را بر پایه کد تخفیف راهاندازی کردند.
در این حالت اگر درصد تخفیفها بالا باشد از همین شیوه استفاده میشود و همچون سایت نت برگ و تخفیفان کوپنها بهفروش میرسند. اگر هم درصدها پایین باشند به رایگان از سمت فروشندگان در سایتهای پرتخفیف نظیر takhfife.com درج میشوند که میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.
با انواع کد تخفیف آشنا شوید
اما شاید بپرسید که چند نوع کد تخفیف داریم. اگر بخواهیم یک دستهبندی از انواع کدها داشته باشیم شاید بتوان آن را به سه گروه زیر تقسیمبندی کرد.
- کدهای تخفیف درصدی: در این حالت درصدی برای تخفیف درنظر گرفته میشود. با وارد کردن این کد درصد روی سبد خرید یا اینکه روی محصولات خاصی که در سبد هستند اعمال میشود. معمولا مالیات و هزینه حمل در این نوع تخفیف لحاظ نمیشوند.
- کدهای تخفیف با نرخ ثابت: در این حالت درست مشابه درصدی از تخفیف استفاده میشود اما بهجای درصد نرخ ثابتی در آن لحاظ میشود. بهعنوان نمونه مثلا مبلغ ۲۰ هزار تومان از کل سبد خرید یا چند محصول خاص موجود در سبد کسر میگردد.
- کدهای تخفیف برای ارسال رایگان: این حالت هم صرفا برای هزینه حمل و نقل محصول استفاده میشود. از این نوع تخفیف بر روی فروش محصولات فیزیکی میتوان استفاده کرد و مشابه دو نمونه قبلی تاثیری در مبلغ مالیات ندارد.
نوع دیگری از کد تخفیف هم وجود دارد که به صورت ترکیبی از این موارد هستند. به عنوان نمونه هم مبلغ یا درصدی از محصولات کسر میشود و هم اینکه مقداری از هزینه ارسال کسر شده یا اینکه ارسال نیز کلا رایگان خواهد بود.
چطور از کد تخفیف دریافتی استفاده کنیم؟
بسته به اینکه از کدام فروشگاه اینترنتی خرید میکنید نحوه استفاده از کد تخفیف نیز متفاوت است. حالا این را هم درنظر بگیرید که تا چند سال پیش ما صرفا با نسخه وب فروشگاهها مواجه بودیم اما امروزه به لطف گوشیهای هوشمند با ساختار جدید برنامههای موبایلی که به صورت APP یا گاها PWA هستند مواجه هستیم.
اما استفاده کردن از کوپن تخفیف تقریبا ساختار یکسانی در همه حالتها دارد و تنها تفاوت فاحشی که در ان وجود دارد شکل ظاهری است. یعنی شما در هر حالتی کافی است کد تخفیف جدید خود را که از سایتی همچون تخفیفه دریافت کردهاید، در فیلدی(کادر) که مخصوص وارد کردن کد تخفیف است قرار دهید تا در صورتی که کد منقضی نشده باشد روی سبد خریدتان اعمال شود.
برای اینکه بیشتر متوجه این مسئله شوید، مثالی را از تاکسیهای اینترنتی شرح خواهم داد. ما در ایران دو شرکت را بیشتر برای سفرهای درون شهری استفاده میکنیم که شامل اسنپ و تپسی هستند.
در تصویر زیر همانطور که میبینید از کد تخفیف اسنپ استفاده کردهایم. نحوه استفاده از این تخفیف دقیقا مشابه سایتها است. زمانی که مبدا و مقصد را مشخص میکنید، در مرحلهی بعدی باید نوع خودرو را تعیین کنید و در نهایت اگر کد تخفیف دارید روی دکمه «کد تخفیف» کلیک کنید تا کادر وارد کردن کد باز شده و در نهایت روی «ثبت کد» کلیک کنید تا کوپن روی سفرتان اعمال گردد.
اما این رویه در برنامه تپسی کمی متفاوتتر است. در واقع تپسی برای این کار دو بخش را در هم تلفیق کرده است تا هم از کد تخفیف استفاده کنید و هم اینکه بتوانید با استفاده از کد اعتبار رایگان بگیرید. برای استفاده از کد تخفیف تپسی همانطور که در تصویر زیر میبینید ابتدا باید وارد منوی «جایزه و تخفیف» شوید.
سپس کد دریافتی را در فیلد «کد تخفیف یا هدیه را وارد کنید» قرار داده و در نهایت روی دکمه «ثبت کد» کلیک کنید.
در این صورت اگر کد تخفیف تپسی به صورت اعتبار باشد، مبلغ به اعتبار شما اضافه شده و میتوانید در هر یک از سفرها از آن استفاده کنید؛ اگر هم کد تخفیف باشد روی سفر فعلی اعمال شده و مبلغ سفر کاهش پیدا خواهد کرد.
در فروشگاههای اینترنتی نیز همین رویه را برای استفاده از کوپن تخفیف تکرار میکنیم. تنها چیزی که نیاز داریم یک کد تخفیف است که اعتبار داشته باشد و تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.
چطور کد تخفیف جدید بگیریم؟
کسب و کارهای اینترنتی کدهای تخفیفی که برای استفاده ایجاد میکنند را در کانالهای بهخصوص و با شرایط گوناگونی ارائه میکنند. بهعنوان مثال ممکن است با کسب و کارهای دیگری همکاری کرده و صرفا کد را با نام آن برند ایجاد کنند.
این کار هم نشاندهنده این است که دو کسب و کار باهم همکاری دارند و هم اینکه اگر مکمل یکدیگر باشند مشتریانی که بازار هدف آنهاست در یکجا قرار دارند.
یکی از راههای گرفتن کد تخفیف جدید استفاده از سایتهای مخصوص تخفیف است که تخفیفه به آدرس اینترنتی www.takhfife.com یکی از آنهاست.
برای یافتن تخفیف هر برند و برنامه کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا در کادر جستجو نام برند را مشابه تصویر زیر وارد کنید.
در این صورت اگر برند مورد نظر در این سایت ثبت شده باشد، به صفحه آن هدایت خواهید شد. توضیحات و تاریخچهای از خدمات و محصولات هر برند در این صفحه قابل مشاهده است که میتوانید با آن آشنا شوید.
در بخش انتهایی صفحه نیز کدهای تخفیف هر برند قرار دارند. میتوانید به صفحه هر کدام مراجعه کرده یا اینکه خیلی سریع با کلیک روی دکمهی «مشاهده» به کد تخفیف دسترسی پیدا کنید.
اگر هم تخفیفی دارید میتوانید از بخش «فرستادن کد تخفیف» ارسال کنید تا در صفحه «تخفیفهای ارسالی» نمایش داده شود. یا اینکه اگر تجربه خرید از هر برندی را دارید از بخش «نقد و بررسی» ارسال کنید تا دیگران بر اساس بازخورد و تجربه خریدی که از هر یک از سایتها داشتید اقدام به خرید کنند.
با ثبت نام در سایت تخفیفه میتوانید برندها را به لیست علاقهمندی خود اضافه کنید تا جدیدترین کدهای هر برند را سریعتر در پنل کاربری خود دریافت کنید. همچنین اگر مایل بودید در خبرنامه عضو شوید تا کد تخفیف جدید فروشگاههای اینترنتی از پرتخفیف ترین سایتها برایتان ارسال گردد.
منبع: سایت درجه