چطور بازدید و تعداد استفاده از کدهای تخفیف خود را افزایش دهیم؟
استفاده از کوپن و کد تخفیف یکی از بهترین و در دسترسترین روشها برای بالا بردن میزان فروش محصولات و خدمات ماست. با وجود شبکههای اجتماعی مختلف، دسترسی به کاربران بسیار زیادی را در گروههای مختلف داریم که هریک بهدنبال محصول و خدمات خاصی هستند که اگر بهخوبی آنها را شناسایی کنیم میتوانیم کد تخفیف مناسبی برای هرکدام تعریف کرده و فروش بالایی داشته باشیم.
اما مسئله مهم اینجاست که برای استفاده از کد تخفیف باید دانش کافی هم داشته باشیم. ساخت یک کد تخفیف بر اساس شرایط مختلفی مثل اولین خرید، تاریخ انقضا، استفاده صرفا برای کاربرانی با سنیت و جنس خاص، محدودیت در تعداد استفاده و… بسیاری موارد دیگر میتواند ایجاد شود. استفاده از چنین ایدههایی باعث میشوند تا اعلام کنید به چنین نوع کاربرانی اهمیت دادهاید و نزدیکی به برند خود و اعتمادی که به آن خواهند داشت را بیشتر کنید.
به این فکر کنید که روز جهانی دختر فرارسیده و میخواهید به همه کاربرانی که در سایتتان ثبت نام کرده و جنسیت آنها خانم است یک کد تخفیف ارائه دهید. به نظرتان چقدر حس خوبی به آنها منتقل خواهد شد؟ حالا همین کار را بیایید و در روز جوان برای آقایان تکرار کنید. مطمئنا نتیجه عالی خواهید گرفت. از اعتماد به برندتان گرفته تا تجربه خوبی که کاربر باشنیدن نام برندتان در ذهنش خواهد داشت.
چطور بازدید و تعداد استفاده از کدهای تخفیف را بالا ببریم؟
از همه اینها که بگذریم یک مشکل اساسی وجود دارد که درهر موضوع دیگری ممکن است با آن مواجه شویم و آن چیزی نیست جز توزیع کد تخفیف که شاید بپرسید اصلا چیست؟
منظور از توزیع کد تخفیف این است که شما باید با روشهای موجود و با استفاده از هر ابزاری که وجود دارد، تعداد بازدید و مشاهده کوپنهای تخفیف خود را بالاتر ببرید تا کاربران بیشتری آن را دیده و به بهانه همین کدهای تخفیف از شما خرید کنند. به این فکر کنید که کد تخفیف ۹۰ درصدی با اعتبار یک ماه صادر کردید؛ اما وقتی کسی این کد را نبیند و وایرال نشده باشد، آیا فروشی هم خواهید داشت؟ مطمئنا پاسخ منفی است. پس باید به فکر استفاده از ابزار مختلف باشید که در این مقاله به معرفی چند مورد از آنها میپردازیم.
از شبکههای اجتماعی استفاده کنید
شبکههای اجتماعی این روزها به بستری مملو از کاربران اینترنت با سلیقههای مختلف تبدیل شدهاند. هر یک از این افراد در شبکههای اجتماعی دارای چند حساب کاربری هستند که از آنها برای کسب درآمد، سرگرمی و حتی دنبال کردن برندهایی که علاقهمند به آنها هستند میباشند.
از همین روی میتوانید به کمک بازاریابی شبکههای اجتماعی پیش از هرچیزی ابتدا روی تولید محتوا و سپس روی بالا بردن دنبال کنندگان خود تمرکز کنید. حالا میتوانید به بهانههای مختلف از دادن کوپن تخفیف به کاربرانتان که شما را دنبال میکنند، هم فروش بالایی داشته باشید و هم نشان دهید که به آنها اهمیت میدهید.
برای اینکه نتیجه بهتری از تعداد خرید و استفاده از کدهای تخفیف داشته باشید بهتر است تا برای هر یک از حسابهای کاربریتان در رسانههای مختلف از کد تخفیف خاصی استفاده کنید. به عنوان نمونه میتوانید از چند راهکار زیر استفاده کنید.
- اگر در توییتر فعالیت دارید، میتوانید یک توییت با هدف مسابقه یا هر ایده بهتری که به ذهتان میرس ایجاد کنید. یک توییت برای معرفی یکی از محصولاتتان ایجاد کنید و سپس با کوت کردن آن به کسانی که شما را دنبال میکنند یا حتی کاربران دیگر، اعلام کنید که تا دو روز این توییت توسط هرکسی که کوت شده و بیشترین لایک و بیشترین توییت را داشته باشد به دو صورت تخفیف به آنها ارائه میدهید. کسی که بیشترین ریتوییت را داشته باشد به تعداد همان توییتها مبلغ در حساب کاربریش شارژ کنید و کسی که بیشترین لایک را داشته باشد، یک کد تخفیف ۵۰ درصدی بهصورت اختصاصی در اختیارش قرار خواهد گرفت.
- برای حساب اینستاگرامی خود میتوانید از مسابقه استفاده کرده و بهدنبال کنندگان اعلام کنید که با دنبال کردن شما و منشن کردن ۳ نفر از دوستانشان در این مسابقه شرکت داده شده و به قید قرعه چندین کد تخفیف با درصدهای مختلف به منتخبین خواهید داد. یا اینکه اگر فالورهایتا مرز ۱۰ یا ۱۰۰ هزارتایی را رد کردند، به همین بهانه به رقم تعداد فالورها یک کد تخفیف ایجاد کرده و تخفیف درصدی روی تمامی محصولاتتان اعمال کنید.
ایدههای مختلف دیگری نیز وجود دارند که میتوانید با خلاقیت از آنها استفاده کرده و طوری نشان دهید که صرفا به کاربرانی که در رسانههای مختلف دارید اهمیت میدهید. در این صورت با یک تیر چند نشان را خواهید زد. هم فروش خود را با کمک کد تخفیف افزایش میدهید، هم تعداد فالوورهای رسانههای خود را افزایش میدهید و از همه مهمتر روی برندینگتان کار میکنید.
پیشنهاد بهتر هم این است که این کار را بهصورت هفتگی انجام دهید و نام مناسبی هم برای آن انتخاب کنید. به عنوان نمونه میتوانید روز دوشنبه را برای این کار انتخاب کنید و درست در ساعت مشخصی هم هر هفته این کار را انجام دهید. یک نام هم به آن اختصاص دهید. به مرور زمان خواهید دید که نام انتخاب شده به جستجوهای پرکاربرد در گوگل هم تبدیل شده و رتبه یک را هم برای چنین کلمهای دریافت خواهید کرد. در این صورت لندینگ پیجی که برای آن در نظر گرفتید به شما کمک بسیاری خواهد کرد.
خبرنامه را جدی بگیرید
خبرنامه هنوز که هنوز است استفاده زیادی دارد؛ خصوصا وقتی گوشیهای هوشمند و انواع گجتهای دیگر بهوجود آمده که امکان کنترل ایمیل را در هرشرایطی به شما خواهند داد.
میتوانید در بخشهای مختلف سایت خود خبرنامه ایجاد کرده و از بازدیدکنندگان به کمک فرمهای پاپآپ، ابزارکها، گردونه شانس و… بخواهید تا ایمیل خود را وارد کرده و کد تخفیف دریافت کنند.
با جمع آوری این ایمیلها میتوانید هر زمان که نیاز بود یک جشنواره فروش راهاندازی کرده و کوپن تخفیف را برای کاربرانتان ارسال کنید.
میتوانید با خبرنامه هوشمندانهتر هم عمل کنید تا حس نزدیکی کاربر به برند خود را بیشتر و بیشتر کنید. پیشنهاد میکنیم که برای این کار در خبرنامه اعلام کنید که هدیه ویژهای دقیقا برای کاربری که ایمیل را برای وی ارسال کردهاید در نظر گرفتهاید. متن ایمیل را طوری بنویسید که این اعتماد را به کاربر بدهید که این هدیه دقیقا برای وی ساخته شده است. سپس به کمک برنامه نویسی در سایتتان، از فیلدهای مختلفی مثل ایمیل، نام کاربری، شماره همراه یا هر چیز دیگری که فکر میکنید مربوط به اطلاعات خاص همان کاربر است کد تخفیف معناداری ایجاد کنید. در نهایت کاربر از این کد تخفیف که دقیقا مطابق با اطلاعات هویتی وی ایجاد شده ارتباط بهتری با برند شما برقرار خواهد کرد.
بازاریابی پیامکی را فراموش نکنید
پیامک از در دسترسترین ابزاری است که این روزها در هرجایی وجود دارد؛ اهمیتی هم ندارد که شما گوشی هوشمند داشته باشید، یا اینکه یک گوشی نوکیا آجری متعلق به اوایل سال ۲۰۰۰ را در دست بگیرید. در هرصورت امکان ارسال پیامک و بازاریابی پیامکی را برای کاربرانتان در هرلحظه و هر مکانی دارید.
میتوانید کد تخفیف اختصاصی را مطابق با اطلاعات کاربرانتان وارد کرده و برای آنها ارسال کنید. این موضوع باعث میشود که ارتباط نزدیکی بیشتری با آنها برقرار کنید. برای نمونه به تصویر زیر دقت کنید.
- ابتدای پیامک با نام کاربر شروع شده است؛ این یعنی به کاربر اهمیت داده شده و طوری عمل شده که واقعا این کد تخفیف برای استفاده وی ایجاد شده است.
- این کاربر در سایت عضو شده، اما به هردلیلی هیچ خریدی از فروشگاه نداشته است. برای همین از او دعوت میکنید تا خرید اول خود را با تجربه شیرینتری در سایتتان تجربه کند.
- با استفاده از عبارتی مثل ”کد ویژهی شما“ دقیقا اعلام میکنید که این کد صرفا برای وی ساخته شده و حتی اگر کسی از این کد هم استفاده کند، برای وی قابل استفاده نخواهد بود. اما شاید بهتر بود که این کوپن تخفیف را به همان ترتیبی که برای روش خبرنامه گفتیم، معنادار انتخاب میشد.
- با اعلام کردن اعتبار و حداقل مبلغ خرید هم کاری خواهید کرد که او فکر کند فرصت زیادی برای این خرید ندارد. پس در نتیجه حتی اگر نیاز به خرید محصولی هم نداشته باشد، سعی میکند که در عرض همین سه روز خرید خود را انجام دهد.
دقت کردید؟ چطور با استفاده از پیامک و در قالب یک متن بسیار کوتاه میتوان ارتباط نزدیکی با کاربر ایجاد کرده و اهداف مختلفی که برای فروش، تمرکز روی برند و جلب رضایت مشتری دارید را تقویت کنید.
از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید
پوش نوتیفیکیشن اعلاناتی است که در قالب مرورگر وب و یا اپلیکیشنهای روی موبایل برای دستگاههای مختلف کاربران ارسال میشود. شما میتاونید از این نوع اعلانات استفاده کرده و از کاربرانتان بخواهید که برای دریافت جدیدترین کدهای تخفیف عضو نوتیفیکیشن سایت شما شوند.
هر زمان تخفیف جدیدی ارسال کردید میتوانید از یک پوش نوتیفیکیشن هم استفاده کرده و لینک به صفحه لندینگی که برای این فروش ویژه درنظر گرفتهاید در آن قرار دهید.
در این صورت کاربرانی که با دستگاههای مختلف عضو آن هستند، به محض اتصال به اینترنت اعلان را دریافت کرده و میتوانند برای دریافت کد تخفیف وارد سایت شوند.
برندهایی که از برنامه موبایل برای سیستم عاملهای اندروید و ios استفاده میکنند معمولا از این ویژگی استفاده میکنند. برای نمونه اسنپ هرازگاهی به بهانههای مختلف با ارسال نوتیفیکیشن به کاربرانش که شرایط خاصی را داشته باشند، کد تخفیف اسنپ را در قالب اعلانات برنامه ارسال میکند.
از سایت کد تخفیف کمک بگیرید
تخفیفه به نشانی اینترنتی www.takhfife.com سایتی در زمینه انتشار رایگان کدهای تخفیف است که با استفاده از آن میتوانید کوپن تخفیف فروشگاههای اینترنتی به ویژه کد تخفیف دیجی کالا و برنامههای موبایلی که در قالب ارائه خدمات و محصولات فعالیت دارند یافته و خرید ارزانتری را تجربه کنید.
این سایت برای هر برند یک صفحه اختصاصی ایجاد کرده است که با مراجعه به پروفایل هر برند میتوان به کدهای تخفیف، معرفی برند مورد نظر و ابزارها و امکانات مختلفی که در نظر گرفته شده دسترسی داشت. کاربران قادر هستند با عضویت در سایت برندها را به لیست علاقهمندی خود اضافه کنند تا هرزمان نیاز به خرید از برندهای بوکمارک شده داشتند، در زمان کوتاهی به پنل کاربری خود مراجعه و کد تخفیف پیدا کنند. همچنین امکانات دیگری مثل عضویت در خبرنامه و نقد و بررسی برندها درنظر گرفته شده تا سریعتر از دیگران کدها را در ایمیل خود دریافت کرده و اگر هم تجربه تلخ یا شیرینی با کسب و کارها دارند، تجربیات خود را با دیگران بگذارند.
اما ما در اینجا قصد نداریم تا امکاناتی که برای کاربران فراهم است را معرفی کنیم. بلکه هدف ما امکان ویژهای است که این سایت برای دیده شدن بیشتر کوپنهای تخفیف در اختیار قرار میدهد. قابلیتی به نام توان که با ارتقا حساب کاربری به آن دسترسی داشته و میتوانید بازدید کدهای تخفیف خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا نگاهی به این ویژگی داشته باشیم.
برای استفاده از این ویژگی لازم است تا پیش از هرچیزی در سایت تخفیفه عضو شوید. بنابراین وارد سایت شده و از منوی سایت روی گزینه عضویت کلیک کنید. اگر هم پیش از این عضو سایت هستید میتوانید شماره همراه خود را وارد کرده و از طریق رمزی که پیش از این انتخاب کردید وارد حساب کاربری خود شوید.
ما برای این آموزش فرض را بر این میگیریم که یکی از برندهای ایجاد شده متعلق به شماست. اما اگر هنوز برند شما در این سایت ساخته نشده و صفحهای ندارید، میتوانید از منوی سایت روی گزینه پشتیبانی کلیک کرده و روی گزینهی ”همکاری با ما“ کلیک کنید تا مشابه تصویر زیر به فرم درخواست ایجاد برند هدایت شوید.
پس از تکمیل کردن این فرم سایت یا اپلیکیشن شما توسط کارشناسان تخفیفه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط، صفحه برندتان ایجاد خواهد شد. در چنین حالتی همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، برند شما دارای نشان رسمی(تیک آبی) است. چنین برندهایی به این معنی هستند که توسط خود تخفیف مدیریت شده و کدهای تخفیفی که برای این برندها منتشر میشوند مستقیما توسط کارشناسان این سایت است.
برای اینکه بتوانید برند خود را به حالت تایید شده(تیک سبز) ارتقا دهید لازم است تا از بخش ارتقا حساب برای این منظور کمک بگیرید که در ادامه به نحوه ارتقا حساب کاربری در تخفیفه میپردازیم.
برای ارتقا حساب کاربری پس از اینکه با استفاده از شماره موبایل و رمز خود وارد سایت شدید، به پنل کاربری خود مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر روی منوی ”ارتقا حساب” کلیک کنید.
همانطور که در تصویر هم میبینید پس از ورود در منوی اصلی داشبورد یک کد تخفیف که برای برند ما ایجاد شده نیز نمایش داده میشود که دلیل آن برای قرارگیری این برند در لیست علاقهمندی است. هر برندی که با کلیک روی آیکون قلب در صفحهی برندها، به لیست علاقهمندی خودتان اضافه کنید، جدیدترین کدهای تخفیفشان در صفحه اصلی داشبورد نمایش داده میشود تا دسترسی سریع و سادهتری به کدهای تخفیف وجود داشته باشد.
پس از کلیک روی منوی ارتقا حساب پنجره زیر نمایش داده میشود. همانطور که در توضیحات نیز مشخص شده، در اینجا شما باید آدرس ایمیل info دامنه خودتان را وارد کنید. اگر ایمیل اینفو ندارید وارد هاست خود شده و یکی بسازید. پس از اینکه آدرس ایمیل را در فیلد مورد نظر وارد کردید روی دکمهی ”فعالسازی“ کلیک کنید.
در این صورت لینکی به ایمیل شما ارسال خواهد شد که حاوی لینک فعالسسازی ارتقا حساب کاربری است. در تصویر زیر نمونه این ایمیل را مشاهده میکنید. طبق تصویر کافی است روی دکمهی ”ارتقا حساب“ کلیک کنید.
در این صورت بعد از اینکه احراز هویت از طریق این لینک انجام گرفت، صفحه برند شما از حالت صفحه رسمی به برند تایید شده ارتقا پیدا خواهد کرد. برندهایی که دارای این ویژگی باشند با تیک سبز رنگ مشابه نمونه زیر نمایش داده میشوند.
با ارتقا حساب کاربری توان کدهای تخفیف خود را بالا ببرید!
حالا ممکن است بپرسید که این ارتقا حساب به چه دردی میخورد؟ و اصلا منظور از توان چیست؟
با استفاده از ارتقا حساب شما میتوانید به کدهای تخفیف برند خودتان دسترسی داشته باشید. در چنین حالتی حساب کاربری شما بر اساس اطلاعاتی که برای دامنهتان ثبت شده به کمک ایمیل info مچ شده و دسترسی برای افزایش بازدید کدهای تخفیف را با استفاده از قابلیت توان دارید. فرقی هم نمیکند که کدهای تخفیف را خودتان ارسال کرده باشید یا اینکه قبلا توسط کارشناسان پشتیبانی این سایت منتشر شده باشند. در هرصورت شما دسترسی برای بالا بردن تعداد بازدید را دارید.
تعداد بازدید کدهای تخفیف با استفاده از ویژگی با نام توان قابل افزایش است. با استفاده از توان میتوانید برای جایگاههایی که برای بیشتر دیده شدن کدهای تخفیف در نظر گرفته شده، با مبلغی که پرداخت میکنید، کدهای تخفیف برندتان را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید. در این صورت تعداد بازدید بالایی دریافت کرده و فروش بالاتری هم خواهید داشت. بهویژه اینکه کدهای تخفیف تواندار جدید در خبرنامه هفتگی نیز معرفی خواهند شد.
جایگاههای درنظر گرفته شده برای کدهای تخفیف شامل موارد زیر هستند.
- صفحه اصلی(اسلایدر)
- صفحه اصلی(زیر اسلایدر)
- صفحه اصلی(بالای کوپنها)
- صفحه اصلی(زیر فرم خبرنامه)
- آرشیو کوپنها(بین کوپنها)
- صفحه برند(بالای کوپنها)
- صفحه کوپن(زیر فرم خبرنامه)
هریک از این جایگاهها دارای قیمت خاصی هستند که برابر با هر توان است. یعنی اگر در اسلایدر که بالای صفحه اصلی قرار دارد، برندی آگهی خود را به میزان ۱۰ توان افزایش داده باشد و قیمت هر توان را ۱۰.۰۰۰ تومان درنظر بگیریم، به این معنی است که برند موردنظر مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ تومان را بابت نمایش در اسلایدر پرداخت کرده است. اما ممکن است بپرسید چرا قیمتها یکسان نیست و اصلا چرا از توان استفاده شده؟
تعداد توان هرچقدر بیشتر باشد، اولویت نمایش کد تخفیف بالاتر خواهد بود. وقتی رقیب شما توان ۱۱ را انتخاب کرده باشد، کوپن تخفیف شما که توان آن ۱۰ بوده در این صورت در اولویت دوم قرار میگیرد که در اسلاید دوم نمایش داده میشود. پس شما باید ۲ توان دیگر خریداری کنید تا مجددا کد تخفیف شما در اسلاید اول نمایش داده شود.
این موضوع برای تمامی جایگاهها وجود دارد. حالا بیایید ببینیم که چطور توان کد تخفیف خود را بالا ببریم.
نحوه افزایش توان کد تخفیف در سایت تخفیفه
قبل از هرچیز به این نکته دقت کنید که برای ویژه کردن لازم است حتما حساب کاربری شما ارتقا یافته باشد. برای ویژه کردن مشابه تصویر زیر در پنل کاربری خود به منوی ”تخفیفهای ارسالی“ مراجعه کرده و روی دکمهی ”ویژه سازی“ که روی تخفیف شما قرار دارد کلیک کنید.
در این صورت پنجرهای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد که میتوانید جایگاه و تعداد توان را در آن وارد کنید تا مبلغ ویژه سازی محاسبه شود.
حالا باید روی دکمهی ”ویژه سازی“ کلیک کنید. در این صورت به درگاه پرداخت هدایت شده و پس از پرداخت مبلغ به سایت برگشت داده میشوید. در این حالت تخفیف شما در انتظار بررسی خواهد بود. پس از تایید شدن، کد تخفیف در جایگاههای ویژه قرار گرفته و تا یک ماه در آن نمایش داده خواهد شد. پس از منقضی شدن نیز در هر زمانی میتوانید مجددا کوپن تخفیف خود را ویژه کنید تا شانس نمایش آن افزایش داده شود.
در این آموزش ما به معرفی ۵ روش ایدهآل برای بالا بردن میزان بازدید و استفاده از کدهای تخفیف پرداخته و به شما آموزش دادیم که چطور این کار را انجام دهید. روشهای متنوع دیگری هم برای بازاریابی از طریق کد تخفیف وجود دارد که میتوانید با مراجعه به وبلاگ تخفیفه با آنها آشنا شده و روی دیجیتال مارکتینگ برندتان کار کنید.