کسبل و کار اینترنتی از 0 تا 100
م Compلفه های تجارت آنلاین
م componentsلفه های اساسی تجارت الکترونیکی اطلاعات ، ارتباطات و معاملات است. شرکای اقتصادی فرآیندهای تجاری را از طریق شبکه های دیجیتال (به عنوان مثال شبکه های ارتباطی عمومی یا خصوصی) که فناوری های نوآورانه اطلاعات و ارتباطات برای پشتیبانی و افزایش تجارت استفاده می کنند ، پیاده سازی می کنند. 'بهره وری. سه حوزه اصلی برای تجارت آنلاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است:
خرید الکترونیکی: خرید الکترونیکی محصولات و خدمات توسط مشاغل که بر کاهش هزینه و تلاش تأکید دارد.
فروشگاه های الکترونیکی: فروش الکترونیکی محصولات و خدمات در سیستم عامل های مناسب کسب و کار اینترنتی ، به عنوان مثال از طریق فروشگاه های آنلاین.
بازار الکترونیکی: تجارت الکترونیکی از طریق شبکه های دیجیتال به عنوان پیوند مشتری و تأمین کننده محصولات و خدمات.
علاوه بر این ، دو زمینه دیگر تجارت الکترونیکی وجود دارد:
انجمن الکترونیکی: شبکه های ارتباط الکترونیکی بین مردم و م institutionsسسات ، که باید از تبادل داده و دانش پشتیبانی کند اما تصمیمات مربوط به معاملات را نیز آماده کند.
شرکت الکترونیکی: همکاری تجاری الکترونیکی برای اتصال خدمات مشاغل فردی. هدف ایجاد یک شرکت مجازی با پیشنهاد معاملات مشترک است.
ویژگی های تجارت آنلاین
برای درک مفهوم تجارت الکترونیکی به عنوان یک کل ، ابتدا باید رابطه بین تجارت آنلاین و اقتصاد خالص را بشناسید و اینکه چه کسانی بازیگران معمولی بازار در زمینه تجارت الکترونیکی هستند.
اقتصاد خالص و تجارت آنلاین
میزان تجارت الکترونیکی با توجه به امکانات اقتصاد خالص مدرن تعیین می شود. این مربوط به حوزه شبکه های الکترونیکی داده است که از نظر اقتصادی برای توسعه اطلاعات ، ارتباطات و فرآیندهای معاملاتی در سیستم عامل های مختلف استفاده می شود.
از آغاز دهه 1990 ، دیجیتالی سازی تدریجی نه تنها منجر به تغییرات ساختاری در جامعه ، بلکه در اقتصاد نیز شده است که مضمون اصلی آن به تدریج به بخش اطلاعات تغییر یافته است. استفاده سیستماتیک از فن آوری ها برای جمع آوری و استفاده از اطلاعات ، "اقتصاد اطلاعاتی" ایجاد کرده است که در آن رقابت از طریق دانش برتر حاصل می شود.
این قسمت از سیستم اقتصادی که به آن "اقتصاد خالص" نیز می گویند ، اکنون در کنار "اقتصاد واقعی" سنتی وجود دارد.
سهامداران در تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی می تواند بین تعداد زیادی از فعالان بازار انجام شود: بین مشاغل و مصرف کنندگان ، افراد مختلف ، ادارات دولتی و همچنین سازمان های دیگر (به عنوان مثال سازمان های غیر دولتی).
به طور کلی ، بازیگران مختلف بازار برای تعیین بخشهای مختلف فعالیت به سه گروه تقسیم می شوند:
تجارت (B): شرکت ها
مصرف کننده / شهروند (C): مصرف کنندگان و شهروندان
اداره (الف): ادارات دولتی و سایر سازمانها
هر یک از این سه گروه می توانند هم به عنوان یک ارائه دهنده خدمات و هم به عنوان مشتری در بازار فعالیت کنند ، بنابراین 9 رابطه مختلف در تجارت آنلاین قابل تصور است. B2C (تجارت به مصرف کننده) و B2B (تجارت به تجارت) بعنوان مثال بخشی از تجارت الکترونیکی هستند ، A2C (اداره به مصرف کننده) ، A2B (اداره به تجارت) و A2A (اداره به اداره) بخشی از e دولت (خود بخشی از تجارت الکترونیکی) است.
عملکرد تجارت آنلاین
مهمترین مأموریت تجارت الکترونیکی "ایجاد ارزش الکترونیکی" است ، به عبارتی تولید "ارزش افزوده الکترونیکی". تمایز اصلی بین اشکال زیر از ارزش افزوده الکترونیکی انجام می شود:
ارزش ساختاری: یک پیشنهاد آنلاین نمای کلی از اطلاعات زیادی را ارائه می دهد.
ارزش انتخاب: یک پیشنهاد آنلاین اطلاعات پایگاه داده خاصی را در صورت درخواست ارائه می دهد.
ارزش افزوده: یک پیشنهاد آنلاین این امکان را فراهم می کند تا سوالات تأمین کننده و مشتری به طور موثرتری جمع شود.
ارزش معاملاتی: یک پیشنهاد آنلاین باعث کارآیی بیشتر یک تجارت می شود.
ارزش هماهنگی: یک پیشنهاد آنلاین به ارائه دهندگان مختلف امکان می دهد دامنه خدمات خود را بهتر به یکدیگر پیوند دهند.
ارزش ارتباطی: یک پیشنهاد آنلاین ارتباط بین مشتریان مختلف را بهبود می بخشد.
بسته به نوع ارزش افزوده مورد نظر ، شرکت یک یا چند فعالیت با ارزش افزوده را انتخاب می کند ، به عنوان مثال ، جمع آوری ، ساختار ، پیش انتخاب ، خلاصه یا انتشار اطلاعات. این امر در مورد ایجاد "محصول اطلاعات دیجیتال" است که ارزش افزوده یا چندین ارزش افزوده را ارائه می دهد و مشتری آماده پرداخت آن است. این محصول ممکن است