آموزش تصویری ساخت بک لینک
توزین خوشه های موضوعی عوامل رتبه بندی در Google
ویژگی های پیوند در سطح دامنه
(به عنوان مثال تعداد پیوندها به دامنه ، اعتماد / کیفیت پیوندها به دامنه ، PageRank در سطح دامنه و غیره)
ویژگی های پیوند در سطح صفحه
(به عنوان مثال PageRank ، TrustRank ، تعداد پیوندهای پیوند ، توزیع متن لنگر ، کیفیت منابع پیوند و غیره)
KW در سطح صفحه و ویژگی های محتوا
(به عنوان مثال TF * IDF ، نمرات مدل سازی موضوع ، در مورد محتوا ، کمیت / میزان محتوا ، و غیره)
سطح صفحه ، کلمات کلیدی-ویژگی های تشخیصی
(به عنوان مثال طول محتوا ، خوانایی ، منحصر به فرد ، سرعت بارگذاری و غیره)
ویژگی های نام تجاری در سطح دامنه
(به عنوان مثال استفاده آفلاین از نام تجاری / دامنه ، ذکر نام تجاری / دامنه در اخبار / رسانه ها / مطبوعات ، انجمن نهادها و غیره)
کاربر ، استفاده و داده های جستجوی ترافیک
(به عنوان مثال سیگنالهای ترافیک / استفاده از مرورگرها / نوار ابزارها / جریان کلیک ، مقدار / تنوع / CTR س ofالات ، و غیره)
سنجه های اجتماعی
(به عنوان مثال کمیت / کیفیت پیوندهای توییت شده ، اشتراکات فیس بوک ، 1+ Google و غیره)
استفاده از کلمه کلیدی در سطح دامنه
(به عنوان مثال دامنه های کلمه کلیدی مطابقت دقیق ، موارد منطبق با کلمات کلیدی جزئی و غیره)
سطح دامنه ، کلمات کلیدی-ویژگی های تشخیصی
(به عنوان مثال طول نام دامنه ، پسوند ، زمان پاسخ HTTP دامنه ، و غیره)
به طور کلی پذیرفته شده است که اگر همه فاکتورهای دیگر برابر باشد ، حجم و کیفیت پیوندهای اشاره به یک صفحه تفاوت بین رتبه بندی را ایجاد می کند. با این اوصاف ، با اقدامات اخیر Google ، از جمله انتشار به روزرسانی های Penguin و فشار دادن آن به Google+ ، این گمانه زنی وجود دارد که تأثیر پیوندها کاهش می یابد و با علائم اجتماعی مانند توییت یا 1+ جایگزین می شوند.
در حال حاضر ، تردیدی وجود ندارد که اگر پیوندهایی با کیفیت بالا به وب سایت خود دریافت کنید ، به شما کمک می کند تا رتبه بهتری داشته باشید و بازدید بیشتری داشته باشید (ما در مورد آنچه باعث ایجاد پیوند "با کیفیت خوب" می شود ، در فصل 2 بیشتر صحبت خواهیم کرد ) اکنون چندین بار به "کیفیت بالا" اشاره کرده ایم و یک دلیل خوب نیز وجود دارد: با پیچیدگی بیشتر گوگل در فیلتر کردن پیوندهای بی کیفیت ، تمرکز بر کیفیت در حال افزایش است. این به طور مستقیم بر SEO ها تأثیر می گذارد ، زیرا آنها باید اطمینان حاصل کنند که تکنیک های لینک سازی که انتخاب می کنند در درجه اول بر روی آن کیفیت است.
آنچه باید درباره nofollow بدانید
یک ویژگی وجود دارد که می تواند گاهی اوقات روی پیوندهایی به نام ویژگی "nofollow" اعمال شود. در صورت افزودن ، در صورت استفاده از کاربر هیچ تفاوتی مشاهده نخواهید کرد. اما ، اگر به کد پیوند نگاه کنید ، کمی متفاوت به نظر می رسد:
<a href="http://www.example.com "rel="nofollow"> مثال </a>
به افزودن rel = "nofollow" توجه کنید. این به Google می گوید که هیچ PageRank را از طریق این پیوند به URL هدف عبور ندهد. به طور موثر ، شما به Google می گویید که به این پیوند اعتماد نکند و آن را از نظر تخفیف تخفیف دهد. بنابراین ، نباید به رتبه بندی بهتر URL هدف کمک کند.
دلیل اصلی اینکه یک سایت ممکن است از nofollow استفاده کند مربوط به سناریوهایی است که در آن سایت کنترل کاملی بر پیوندهایی که به صفحات خود اضافه می شوند ندارد. به عبارت دیگر ، آنها نمی دانند که به گوگل رای اعتماد نشان دهند ، در صورتی که نمی دانند در واقع اعتماد به نفس دارند یا نه. این معمولتر از آن است که انتظار دارید. در اینجا چند نمونه هستند:
نظرات وبلاگ
پست های انجمن
نظرات کتاب مهمان
صفحات ویکی قابل ویرایش (به عنوان مثال ویکی پدیا)
یاهو پاسخ ها
امضاهای ارسال مهمان
کاربران می توانند آزادانه به هر یک از این مکانها پیوند اضافه کنند ، و به دلیل اندازه آنها ، تعدیل هر یک از آن پیوندها واقعاً عملی نیست. بنابراین ، برای جلوگیری از عدم استفاده اسپم لینک از مزایای استفاده از PageRank یک سایت ، این سایت اغلب انتخاب می کند که ویژگی nofollow را به تمام پیوندهای ارسال شده توسط سایر کاربران اعمال کند.
استفاده دیگر از ویژگی nofollow استفاده از تبلیغ کنندگان در پیوندهایی است که برای آنها هزینه پرداخت شده است. بنابراین ، اگر یک بنر تبلیغاتی در وب سایتی بخرید که به شما پیوند دارد ، Google می گوید که ویژگی nofollow باید اضافه شود تا آنها بدانند که هیچ PageRank را از طریق آن پیوند عبور نمی دهند. ایده در اینجا این است که شما نباید با خرید تبلیغاتی که شامل لینک در وب سایت های دیگر است ، از نتایج ارگانیک سود ببرید.
اخیراً ، Google این مفهوم را گسترش داده و شامل پیوندهای بهینه شده در بیانیه های مطبوعاتی ، دایرکتوری مقاله و تبلیغات تبلیغاتی است. اینها همه نمونه هایی است که استفاده از nofollow کاملاً مناسب است.
از نظر کار شما ، باید بدانید که پیوندهایی که از ویژگی nofollow استفاده می کنند احتمالاً به عنوان مستقیم لینک های دنبال شده به رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما کمک نمی کنند. این بدان معنا نیست که ارزش آن را ندارند. از این گذشته ، کاربران معمولی متوجه نمی شوند پیوندی دنبال نمی شود یا خیر ، و ممکن است در واقع بر روی وب سایت شما کلیک کرده و از آن بازدید کنند حتی اگر اینگونه باشد. به هر حال ، این همان نقطه خرید تبلیغات به صورت آنلاین است. همانطور که گفته شد ، برای اهداف ایجاد لینک ، شما می خواهید بیشتر پیوندهای شما دنبال شود و بنابراین توسط Google شمارش شود. آیا به دنبال راهی برای شناسایی پیوندهای دنبال شده در مقابل پیوندهای غیرمجاز در وب سایت هستید؟ برای برجسته سازی این پیوندها در هر سایتی می توانید از MozBar استفاده کنید.